JÄSENJÄRJESTÖT - Suomen Potilasliitto

Jäsenjärjestöt
Toimivaa edunvalvontaa
> potilaiden aloitteesta vuonna 1970 perustettu
Liiton asioita hoitaa ja toimintaa ohjaa liiton varsinaisessa vuosikokouksessa valitut 12 hallituksen jäsentä sekä joka toinen vuosi valittu liiton hallituksen puheenjohtaja.

> Aktiivinen keskusliitto ja jäsenjärjestökenttä
Keskusliitto yhdessä jäsenjärjestöjen kanssa toimii aktiivisesti haastavassa toimintaympäristössä

> julkaisemme suomen potilaslehteä
Lehti toimitetaan jäsenistön lisäksi mm. kirjastoihin, eduskuntaan, useaan apteekkiin, monille järjestöille ja potilasasiamiehille.

Tällä sivulla on Suomen Potilasliiton jäsenjärjestöt. Järjestöjen omille sivuille pääset klikkaamalla ko. järjestön logoa.
Kiinnostaisiko sinua jäsenyys?

Jäsenjärjestöihin liittyminen tapahtuu järjestön omilta sivuilta.

Tervetuloa!

Suomen Inkon ry

Suomeen on perustettu Suomen Potilasliitto ry:n avustamana uusi yhdistys, joka tukee niitä noin 400.000:a suomalaista, jotka kärsivät virtsankarkailusta tai yliaktiivisesta rakosta.

De Sjukas Väl rf

De Sjukas Väl r.f. är en svenskspråkig politiskt obunden förening som grundades 1989 av nattmissionär Arvid von Martens.

Enligt stadgarna är förenings ändamål och verksamhetsformer:

att bistå sjuka som inte själva har kraft eller möjlighet att driva sin sak för att få den hjälp och det stöd de berättigade till,
   för att nå sitt mål samarbetar föreningen med de sjuka, deras anhöriga och vårdpersonalen,
   föreningen vill påverka de beslutsfattande organen för att skapa gynnsammare förhållanden för de sjuka,
   föreningen betonar vikten av patienternas individuella behov.

Exitus ry

EXITUS ry on aatteellinen, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton yhdistys.

Yhdistyksen päätavoitteena on myötävaikuttaa siihen, että Suomeen saadaan aktiivisen eutanasian salliva laki Ihmisellä olisi siten oikeus saada lääkinnällistä kuolinapua, kun parantavaa hoitoa ei enää ole ja kun sairauden ennuste on lääketieteellisesti arvioiden toivoton ja inhimillisesti katsoen kestämätön.

Immuunipuutospotilaiden Yhdistys ry

Immuunipuutospotilaiden yhdistys ry
Puh. 045 855 2534 (ke, to klo 16 – 20)

Uusien kotisivujemme myötä voimme entistä paremmin tarjota tietoa vasta-ainepuutoksesta, sen syistä ja vaikutuksista, sekä auttaa sinua hoitamaan itseäsi tai läheistäsi oikein.

Potilasyhdistys Trasek ry

TRASEK ry
PL 202,
Puh. (041) 546 15 65

Trasek ry on valtakunnallinen sukupuolivähemmistöjen yhdistys. Yhdistys ajaa sukupuolivähemmistöjen asiaa niin yhteiskunnallisen vaikuttamisen tasolla, sukupuolivähemmistöihin kuuluvien henkilöiden ihmisoikeus- ja syrjintäasioissa kuin lääketieteellisten hoitojen kehittämisenkin saralla.

Eturauhassyöpäpotilaiden tuki - ERSY ry

Eturauhassyöpäpotilaiden tuki ry
Helsinginkatu 14 A1
puh. 09-711050

Toimintamme tarkoitus on auttaa eturauhassyöpäpotilaita ja heidän läheisiään elämään fyysisesti, henkisesti ja sosiaalisesti antoisaa elämää ja tarjota vertaistukea.

Mottomme:
ÄLÄ JÄÄ YKSIN!

Suomen Amyloidoosiyhdistys ry

Härkävaljakontie 19

Sairastatko Meretojan tautia?
Iän mukana lisääntyviä silmä- ja näkövaivoja, iho-ongelmia, sormenpäiden tunnottomuutta, kasvolihasten hervottomuutta?

Hoidatko tällaista henkilöä?

Oletko kiinnostunut muuten tästä taudista?
Yhdistyksemme voi silloin auttaa sinua antamalla uutta tietoa tästä taudista.

Sähköherkät ry

puh. (09) 291 8696

Sähköherkät - yhdistys on perustettu vuonna 1997 tarjoamaan tukea, apua ja ymmärtämystä ihmisille, jotka saavat terveydellisiä oireita altistuessaan sähkömagneettisille kentille. Yhdistyksessä on tänä päivänä noin 400 jäsentä eri puolilla Suomea, ja uusia jäseniä tulee jatkuvasti.

ITP Suomi ry
puh. 050 356 9950

Immunologinen Trombosytopenia on autoimmuunisauraus, jossa potilaalla on alhainen verihiutaletaso. Taudin oireita voivat olla petekiat eli pienet punaiset pisteet iholla, lisääntynyt mustelmaherkkyys ja verenvuototaipumus. Krooninen väsymys voi myös olla oire ITP-potilailla.

Tervetuloa jäseneksi!