TOIMINTA - Suomen Potilasliitto

TOIMINTAKERTOMUS JA SUUNNITELMA
"menestyminen asetetuissa tavoitteissa edellyttää määrätietoisuutta."
TOIMINTAKERTOMUS
TOIMINTASUUNNITELMA 2017
Lue tästä vuoden 2017 toimintasuunnitelma.
TOIMINTAKERTOMUS 2016
Lue tästä vuoden 2016 toimintakertomus
VUODESTA 1970
MÄÄRÄTIETOISESTI ETEENPÄIN Potilasliiton  toiminnan lähtökohtana on  ajaa itsenäisenä ja riippumattomana palvelujärjestönä potilaan ja hänen omaistensa etuja ja oikeuksia sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla. Tavoitteena  on kiinnittää terveysviranomaisten, sosiaali- ja terveydenhuoltohenkilökunnan ja  potilaiden huomiota alalla vallitseviin epäkohtiin sekä valvoa, että  potilaan edut ja oikeudet toteutuvat.
Määrätietoinen
LIITON POTILASTYÖN KASVU JATKUU. Potilastyön rakenne on entisestään laajentunut: puhelimen ja sähköpostin lisäksi asioita hoidetaan yhä enemmän henkilökohtaisten tapaamisten muodossa (mm. seminaarit, luennot ja vertaistukitilaisuudet). Eniten on kysyntää vertaistukitoiminnasta, jonka suuret osanottajamäärät osoittavat, että tämä toiminta kasvaa jatkuvasti kolmannella sektorilla, koska lääkärit ja muu hoitohenkilökunta eivät pysty käsittelemään riittävästi asioita yksilötasolla.
Aktiivinen
POTILASNÄKÖKULMA KUULUU Voimme tyytyväisinä todeta, että potilaan ja Potilasliiton ääntä on edelleen haluttu kuulla ja potilasnäkökulma on kiinnostanut kehitettäessä valtiovallan ja kuntien toimesta sosiaali- ja terveydenhuoltoa. Potilasliiton edustama potilasnäkökulma on tuotu esille useissa eri tilaisuuksissa ja terveydenhuollon ammattihenkilöiden opintopäivillä.